STRUKTURA ORGANIZACYJNA KOMENDY
Schemat struktury orgaznizacyjnej KPP w Wejherowie
Do zadań Wydziału Kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) uzyskiwanie przydatnych dla realizacji ustawowych zadań Policji informacji o zagadnieniach, zjawiskach, miejscach lub osobach mogących mieć związek z czynami zabronionymi;
2) wykonywanie czynności operacyjno – rozpoznawczych w celu zapobiegania, rozpoznawania, ujawniania czynów zabronionych oraz wykrywanie i ściganie ich sprawców, zgodnie z przepisami wewnętrznymi Policji;
3) rozpoznawanie miejsc, obiektów, środowisk lub osób mogących mieć związek z popełnieniem czynu zabronionego, monitorowanie i analizowanie zjawisk kryminogennych;
4) sprawdzanie informacji o zagrożeniach czynami zabronionymi oraz obserwowanie osób podejrzewanych o takie czyny;
5) pozyskiwanie osób udzielających informacji i współpraca z tymi osobami;
6) racjonalne wykorzystanie funduszu operacyjnego;
7) ustalanie źródeł dowodowych dla celów postępowania karnego;
8) poszukiwanie osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości, poszukiwanie osób z powodów operacyjnych, poszukiwanie osób zaginionych oraz czynności w przypadku ujawnienia osoby o nieustalonej tożsamości lub znalezienia nieznanych zwłok;
9) analiza stanu zagrożeń przestępczością;
10) nadzór i koordynacja czynności operacyjno – rozpoznawczych w podległych jednostkach Policji oraz udzielanie w razie potrzeby wsparcia tym jednostkom;
11) współpraca z jednostkami Policji w zakresie wymiany informacji i współdziałanie z tymi jednostkami oraz innymi organizacjami i instytucjami w zakresie przeciwdziałania i zwalczania przestępczości kryminalnej;
12) podejmowanie działań w ramach realizacji umów i porozumień międzynarodowych zawartych przez Rzeczpospolitą Polską w zakresie zwalczania przestępczości.
Do zadań Wydziału Dochodzeniowo – Śledczego Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) wykonywanie czynności dochodzeniowo – śledczych w celu ujawnienia przestępstw i sprawnego ich wykrywania oraz ścigania ich sprawców, w tym obsługa procesowa zdarzeń o charakterze przestępczym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
2) prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa wymienione w odrębnej decyzji;
3) koordynowanie i nadzorowanie czynności dochodzeniowo – śledczych podejmowanych przez podległe jednostki Policji oraz udzielanie tym jednostkom wsparcia;
4) realizacja obowiązków rejestracyjnych przewidzianych dla komórki dochodzeniowo – śledczej i nadzór nad tą problematyką w jednostkach Policji podległych;
5) prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych Komendy oraz koordynowanie i monitorowanie postępowania w podległych jednostkach Policji w zakresie deponowania dowodów rzeczowych;
6) udzielanie ofiarom przestępstw informacji o przysługujących im uprawnieniach oraz – w granicach możliwości organizacyjnych i logistycznych – niezbędnej pomocy doraźnej, a zwłaszcza zapobiegającej dalszym skutkom przestępstwa;
7) wykonywanie określonych odrębnymi ustawami poleceń sądu lub prokuratury związanych z postępowaniem karnym, postępowaniem wyjaśniającym w sprawach nieletnich i innymi postępowaniami prowadzonymi na podstawie ustawy;
8) wykonywanie czynności technicznych, wymagających wiedzy i umiejętności specjalnych, głównie oględzin w celu:
a) ujawnienia i zabezpieczenia śladów kryminalistycznych za pomocą dostępnych metod i środków technicznych,
b) sporządzanie dokumentacji technicznej z przebiegu czynności procesowych i dokonanych w ich trakcie ustaleń;
9) wykonywanie fotografii sygnalitycznej;
10) daktyloskopowanie osób i zwłok;
11) współdziałanie z innymi komórkami w zakresie racjonalnego i efektywnego wykorzystania śladów i dowodów rzeczowych w prowadzonych postępowaniach przygotowawczych oraz przekazywania uwag i wniosków dotyczących okoliczności sprzyjających popełnianiu przestępstw i innych niekorzystnych zjawisk jak np. awarie, pożary, wybuchy, itp.;
12) wprowadzanie danych źródłowych do Krajowego Systemu Informacyjnego Policji oraz obsługa udostępnionych systemów centralnych i lokalnych.
Do zadań Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) rozpoznawanie, zapobieganie i zwalczanie przestępczości gospodarczej oraz wypracowywanie i wdrażanie skutecznych metod w prowadzonych formach pracy operacyjnej;
2) inicjowanie i koordynowanie czynności operacyjno – rozpoznawczych i dochodzeniowo – śledczych w zakresie rozpoznawania i ujawniania przestępstw gospodarczych oraz ściganie ich sprawców;
3) w oparciu o prowadzone analizy, określanie prognoz przestępczości gospodarczej i źródeł zagrożenia oraz kierunków pracy pionu do walki z przestępczością gospodarczą;
4) wspomaganie przy wykonywaniu czynności operacyjno – rozpoznawczych i dochodzeniowo – śledczych podległych komisariatów Policji w zakresie walki z przestępczością gospodarczą ze względu na niedostateczne możliwości realizacyjne w działaniach prowadzących do wykrycia sprawców przestępstw;
5) współdziałanie w opracowywaniu programów doskonalenia zawodowego z zakresu problematyki zwalczania przestępczości gospodarczej oraz organizowanie szkoleń dla policjantów podległych jednostek Policji;
6) organizowanie i koordynowanie współpracy z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości, organami ochrony prawnej, organami administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi i innymi instytucjami w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości gospodarczej;
7) współdziałanie z Wydziałem do Walki z Korupcją i Wydziałem do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku w zakresie wymiany informacji i współdziałania w zakresie zwalczania przestępczości gospodarczej i korupcyjnej;
8) prowadzenie postępowań przygotowawczych o przestępstwa gospodarcze i korupcyjne oraz realizacja czynności sprawdzających;
9) współpraca z osobami udzielającymi pomocy Policji.
Do zadań Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi, programów prewencyjnych ukierunkowanych na poprawę stanu bezpieczeństwa i świadomości prawnej;
2) opracowywanie analiz i ocena stanu bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych;
3) organizowanie, koordynowanie, nadzór i kontrola działań policjantów w zakresie pełnienia służby prewencyjnej i ochronnej;
4) ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego, również w komunikacji publicznej i na obszarach wodnych;
5) organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń, inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;
6) rozpoznawanie zjawisk demoralizacji, przestępczości nieletnich, patologii rodziny i innych patologii społecznych oraz sprawowanie nadzoru i koordynowanie zadań realizowanych przez jednostki Policji podległe Komendzie w tym zakresie;
7) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach określonych w ustawach;
8) koordynacja, nadzór i kontrola nad pracą prewencyjną komisariatów Policji i posterunków Policji;
9) nadzór nad przechowywaniem broni w Komendzie;
10) wykonywanie czynności związanych z wydawaniem pozwoleń na posiadanie broni pneumatycznej, miotaczy gazu obezwładniającego, narzędzi i urządzeń, których używanie może zagrażać życiu lub zdrowiu w postaci określonej w odrębnych przepisach;
11) wykonywanie i nadzór nad zadaniami związanymi z funkcjonowaniem pomieszczenia dla osób zatrzymanych lub doprowadzonych w celu wytrzeźwienia;
12) przyjmowanie zgłoszeń alarmowych na stanowisku kierowania, w oparciu o uzyskaną wiedzę, zlecanie interwencji patrolom policyjnym i podległym jednostkom Policji, koordynowanie bieżących działań patroli, realizacja zadań dyżurnego jednostki Policji zgodnie z obowiązującymi przepisami;
13) podejmowanie czynności związanych z realizacją akcji i operacji policyjnych;
14) przygotowanie, koordynowanie i wykonanie zadań związanych z organizacją zabezpieczeń imprez masowych, wizyt delegacji państwowych podlegających szczególnej ochronie, zgromadzeń publicznych;
15) przygotowanie i aktualizacja dokumentacji planistycznej na wypadek zagrożeń terrorystycznych, zakłóceń porządku publicznego, katastrof i klęsk żywiołowych oraz innych zadań o charakterze kryzysowym;
16) koordynacja zadań związanych z zapewnieniem i utrzymaniem gotowości alarmowej Komendy i podległych jednostek Policji;
17) wykonanie zadań mobilizacyjno – obronnych w Komendzie;
18) wykonywanie zadań związanych z wykorzystaniem psów służbowych;
19) prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia;
20) wykonywanie zadań oskarżyciela publicznego;
21) prowadzenie ciągłego rozpoznania rejonu pod względem osobowym, terenowym, zjawisk i zdarzeń mogących mieć wpływ na stan bezpieczeństwa i porządku publicznego;
22) współdziałanie z przedstawicielami organów administracji publicznej, instytucjami, szkołami, zakładami pracy oraz organizacjami społecznymi i młodzieżowymi poprzez uczestnictwo w spotkaniach mogących się przyczynić do poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego, zwalczania patologii, rozwoju właściwej edukacji i wychowania młodzieży;
23) informowanie mieszkańców o występujących zagrożeniach i udzielanie instruktażu co do sposobu zabezpieczania się i właściwego zachowania w określonych sytuacjach w celu poprawy bezpieczeństwa;
24) realizacja zadań z zakresu zapobiegania przemocy w rodzinie;
25) przeprowadzanie wywiadów na żądanie uprawnionych organów;
26) nawiązywanie kontaktów z osobami, które mogą być ofiarami przestępstw i wykroczeń;
27) udzielanie pomocy i asysty przedstawicielom organów egzekucyjnych i innym osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów prawa;
28) realizowanie zadań z zakresu ścigania sprawców przestępstw i wykroczeń;
29) kontrolowanie przestrzegania prawa powszechnie obowiązującego oraz przepisów prawa miejscowego.
Do zadań Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie;
2) realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów;
3) analizowanie zjawisk w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określanie tendencji w tym zakresie i kreowanie lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
4) realizacja przedsięwzięć edukacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej, w zakresie bezpieczeństwa korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
5) prowadzenie działań zmierzających do ujawnienia sprawców przestępstw dokonywanych w transporcie i przy użyciu środków transportu;
6) zapewnienie pilotażu kolumn pojazdów uprzywilejowanych, przewożących delegacje rządowe i zagraniczne, realizujących przewozy materiałów niebezpiecznych, transportujących ładunki nie normatywne oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi podmiotami;
7) koordynowanie, nadzór i kontrola nad czynnościami z zakresu ruchu drogowego realizowanymi przez komisariaty Policji i komórki organizacyjne Komendy;
8) sprawowanie merytorycznego nadzoru nad prowadzeniem ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego oraz nad prowadzeniem ewidencji zdarzeń drogowych;
9) wydawanie upoważnień do prowadzenia służbowego sprzętu transportowego policjantom i pracownikom Policji posiadającym prawo jazdy lub patent stermotorzysty oraz zaświadczeń potwierdzających spełnienie wymagań w zakresie badań lekarskich i psychologicznych, a także przechowywanie dokumentacji z tym związanej;
10) wprowadzanie danych źródłowych do Systemu Ewidencji Wykroczeń i Kierowców;
11) współdziałanie z innymi pionami Policji w zakresie zwalczania przestępczości pospolitej;
12) opiniowanie tymczasowej i docelowej organizacji ruchu na drogach powiatowych.
Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do Spraw Prasowo – Informacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) wykonywanie działalności prasowo – informacyjnej;
2) realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;
3) współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;
4) współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami w zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;
5) tworzenie, współtworzenie oraz współuczestniczenie w realizacji programów prewencji kryminalnej;
6) współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby właściwej komendy i innych jednostek organizacyjnych Policji;
7) bieżąca aktualizacja strony internetowej Komendy.
Do zadań Zespołu Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) prowadzenie spraw kadrowych funkcjonariuszy i pracowników Policji;
2) współdziałanie z Wydziałem Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku;
3) przygotowywanie decyzji kadrowych i realizacja stosownych procedur w sprawach należących do kompetencji Komendanta;
4) analizowanie efektywności funkcjonowania Komendy w obowiązującej strukturze organizacyjnej, badanie możliwości wprowadzenia zmian i przygotowywanie propozycji zmian organizacyjnych;
5) prowadzenie całokształtu zagadnień związanych ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym funkcjonariuszy, w tym również podnoszeniem sprawności fizycznej i wyszkolenia strzeleckiego;
6) realizacja zadań z zakresu medycyny pracy oraz nadzór nad ich przestrzeganiem w komórkach organizacyjnych Komendy;
7) prowadzenie akt osobowych funkcjonariuszy i pracowników Policji Komendy;
8) opracowywanie projektów decyzji administracyjnych Komendanta;
9) monitorowanie terminowego opiniowania i oceniania funkcjonariuszy;
10) realizowanie zadań kadrowo – mobilizacyjnych mających na celu zabezpieczenie wojennych potrzeb kadrowych Komendy;
11) przyjmowanie, rozpatrywanie skarg oraz wniosków wpływających do Komendanta, a także koordynowanie i nadzorowanie sposobu wykonywania zadań w tym zakresie przez podległe jednostki organizacyjne Policji oraz nadzór nad czynnościami wyjaśniającymi prowadzonymi przez wyznaczonych funkcjonariuszy;
12) udział w przyjmowaniu interesantów zgłaszających się w godzinach urzędowania w sprawach skarg i wniosków do Komendy i Komendanta oraz jego zastępców w ramach cotygodniowych dyżurów kierownictwa;
13) koordynowanie czynności rzeczników dyscyplinarnych w ramach prowadzonych czynności wyjaśniających i postępowań dyscyplinarnych zleconych przez Komendanta;
14) planowanie, organizowanie i protokołowanie narad oraz odpraw służbowych oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją ustaleń z nich wynikających;
15) opracowywanie analiz i informacji oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji służbowej dotyczącej realizacji zadań służbowych z zakresu problematyki skargowej;
16) prowadzenie ewidencji przewinień dyscyplinarnych popełnionych przez policjantów oraz prowadzonych czynności wyjaśniających.
Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) realizacja zadań z zakresu przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, medycyny pracy i przeciwpożarowych, nadzór nad ich przestrzeganiem w komórkach organizacyjnych Komendy;
2) prowadzenie postępowań powypadkowych;
3) współpraca merytoryczna z komórką do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy i ochroną przeciwpożarową w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.
Do zadań Zespołu Prezydialnego Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) realizacja zadań, koordynacja oraz nadzór nad obiegiem dokumentacji jawnej w Komendzie oraz jednostkach jej podległych;
2) zapewnienie obsługi kancelaryjnej kierownictwa Komendy;
3) ewidencja i dystrybucja, weryfikacja i aktualizacja aktów prawnych;
4) prowadzenie ewidencji pieczęci i stempli oraz całości prac związanych z tym zagadnieniem;
5) obsługa poczty specjalnej.
Do zadań Referatu Wspomagającego Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie w szczególności należy:
1) prowadzenie obrotu gotówkowego oraz obsługi kasowej wraz z niezbędną w tym zakresie ewidencją;
2) formalne i merytoryczne sprawdzanie dokumentów dotyczących wydatków ponoszonych na rzecz jednostki Policji;
3) potwierdzanie wykonania usług i dostaw dokonanych na rzecz jednostki zgodnie z warunkami zawartych w tym zakresie umów, poprzedzone analizą proporcji zużycia do wcześniejszych okresów rozliczeniowych;
4) sporządzanie kart pracy oraz innych dokumentów stanowiących podstawę naliczania należności policjantom i pracownikom Policji, a w szczególności:
a) równoważników pieniężnych wypłacanych policjantom za remont lokalu,
b) równoważników pieniężnych wypłacanych policjantom za brak lokalu mieszkalnego,
c) pomocy mieszkaniowej,
d) posiłków profilaktycznych,
e) ryczałtów pieniężnych za wyżywienie psów służbowych, oraz prowadzenie niezbędnej ewidencji w powyższym zakresie;
5) prowadzenie gospodarki mandatowej;
6) prowadzenie ilościowej ewidencji majątku rzeczowego oraz sprawowanie nadzoru nad mieniem powierzonym policjantom i pracownikom Policji;
7) prowadzenie postępowań szkodowych (powypadkowych) w zakresie określonym obowiązującymi przepisami;
8) zapewnienie, poprzez współpracę z poszczególnymi dysponentami wydatków Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby jednostki Policji oraz prowadzenie podręcznych magazynów w powyższym zakresie;
9) bieżąca realizacja zadań z zakresu gospodarki transportowej, łączności i informatyki oraz materiałowo – technicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
10) organizacyjne i techniczne utrzymanie w sprawności policyjnych systemów informatyki i łączności, zgodnie z obowiązującymi w Policji zasadami i standardami;
11) prowadzenie bieżącej eksploatacji i konserwacji powierzonego mienia z uwzględnieniem użytkowanych nieruchomości;
12) prowadzenie gospodarki mieszkaniowej, w tym przygotowywanie projektów decyzji Komendanta oraz współrealizowanie z Komendą Wojewódzką Policji w Gdańsku zadań w zakresie spraw socjalnych;
13) wystawianie tytułów wykonawczych dotyczących egzekucji należności pieniężnych od osób przebywających w Pomieszczeniach dla Osób Zatrzymanych oraz prowadzenie ewidencji upomnień wysyłanych do osób zatrzymanych w Pomieszczeniach dla Osób Zatrzymanych.
Do zadań Zespołu do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie podlegającego bezpośrednio pełnomocnikowi do spraw ochrony informacji niejawnych w szczególności należy:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
2) prowadzenie postępowań sprawdzających, w tym kontrolnych postępowań sprawdzających i ich merytoryczne rozstrzyganie;
3) prowadzenie Kancelarii Tajnej w Komendzie obsługującej wszystkie jednostki/komórki organizacyjne Policji w zakresie dokumentów „Ściśle Tajnych”, „Tajnych”, „Poufnych” i ”Zastrzeżonych”;
4) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne i dane osobowe;
5) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
6) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych;
7) opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w Komendzie i nadzorowanie jego realizacji;
8) szkolenie funkcjonariuszy i pracowników Policji Komendy w zakresie ochrony informacji niejawnych i danych osobowych;
9) współpraca z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Służbą Kontrwywiadu Wojskowego, a także innymi instytucjami upoważnionymi do prowadzenia postępowań sprawdzających, kontrolnych postępowań sprawdzających oraz postępowań bezpieczeństwa przemysłowego określonych w art. 23 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182 poz. 1228) w zakresie realizacji zadań Pełnomocnika ochrony informacji niejawnych;
10) opracowywanie i aktualizacja planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego;
11) nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych;
12) wyjaśnianie okoliczności związanych z naruszeniem przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych;
13) prowadzenie składnicy akt w Komendzie i podległych komisariatach Policji oraz nadzór nad archiwizacją dokumentacji.
Do zakresu działania Komisariatu Policji w Gniewinie należy w szczególności:
1) tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi, programów prewencyjnych ukierunkowanych na:
a) zapewnienie osobom zamieszkałym na obszarze gminy Gniewino oraz gminy Choczewo bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych,
b) zwalczanie przestępczości,
c) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
d) zapewnienie mieszkańcom możliwości sygnalizowania lub zgłaszania Policji o zdarzeniach i sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia, albo porządkowi publicznemu, a także stworzenie warunków umożliwiających natychmiastową reakcję Policji na takie sygnały lub zgłoszenia,
e) organizowanie, koordynowanie i wykonywanie czynności patrolowych, interwencyjnych, konwojowych,
f) edukacja mieszkańców w zakresie uwarunkowań dotyczących utrzymywania porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz aktywnego udziału w przedsięwzięciach profilaktycznych podejmowanych na terenie gminy Gniewino oraz gminy Choczewo,
g) kreowanie w społecznościach lokalnych pozytywnego obrazu Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego;
2) wykonywanie czynności operacyjno – rozpoznawczych i dochodzeniowo – śledczych w celu ujawniania przestępstw i sprawnego wykrywania ich sprawców, również w zakresie przestępczości narkotykowej i korupcyjnej, współdziałając w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
3) prowadzenie poszukiwań osób i rzeczy, a także identyfikacja osób i zwłok, współdziałanie w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
4) realizowanie czynności w zakresie technicznej obsługi miejsc zdarzeń oraz przeprowadzanie badań kryminalistycznych śladów i dowodów;
5) organizacja, wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia przez policjantów służby prewencyjnej;
6) planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych imprez masowych i protestów społecznych;
7) organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w tym zakresie; inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;
8) ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej oraz na obszarach wodnych;
9) wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie;
10) realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów;
11) analizowanie zjawisk w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określenie tendencji w tym zakresie i kreowanie lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
12) edukacja mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
13) współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;
14) analizowanie zjawisk kryminogennych oraz rozpoznanych zagrożeń przestępczością, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk patologicznych dotyczących dzieci i młodzieży;
15) kontrolowanie i ocenianie funkcjonowania podległych struktur w jednostce;
16) zapewnienie wykonywania zadań ochrony danych osobowych w porozumieniu z właściwą komórką organizacyjną Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie;
17) realizowanie zadań służby wspomagającej Policji na obszarze Komisariatu przez:
a) wykonywanie zadań w zakresie spraw osobowych policjantów i pracowników Policji oraz ich szkolenia i doskonalenia zawodowego,
b) doskonalenie struktury organizacyjnej Komisariatu przez monitorowanie i ocenę zastosowanych rozwiązań organizacyjnych, analizowanie i opiniowanie propozycji dotyczących zmian strukturalnych,
c) zapewnienie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej,
d) eksploatowanie policyjnego systemu łączności i informatyki oraz realizację usług telekomunikacyjnych, pocztowych i informatycznych dla organów zespolonej administracji samorządowej na podstawie odpowiednich porozumień,
e) eksploatowanie i techniczne utrzymanie w Komisariacie systemów łączności i informatyki oraz koordynowanie tych systemów we współpracy z właściwą komórką Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie,
f) zapewnienie niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby Komisariatu,
g) informowanie opinii publicznej, za pośrednictwem środków masowego przekazu o zamierzeniach i działaniach Policji na terenie gminy,
h) gromadzenie, opracowywanie i zabezpieczanie zasobów archiwalnych Komisariatu,
i) wykonywanie zadań w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz problematyki medycyny pracy,
j) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków.
Do zakresu działania Komisariatu Policji w Redzie należy w szczególności:
1) tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi, programów prewencyjnych ukierunkowanych na:
a) zapewnienie osobom zamieszkałym na obszarze miasta Reda bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych,
b) zwalczanie przestępczości,
c) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
d) zapewnienie mieszkańcom możliwości sygnalizowania lub zgłaszania Policji o zdarzeniach i sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia, albo porządkowi publicznemu, a także stworzenie warunków umożliwiających natychmiastową reakcję Policji na takie sygnały lub zgłoszenia,
e) organizowanie, koordynowanie i wykonywanie czynności patrolowych, interwencyjnych, konwojowych,
f) edukacja mieszkańców w zakresie uwarunkowań dotyczących utrzymywania porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz aktywnego udziału w przedsięwzięciach profilaktycznych podejmowanych na terenie miasta Reda,
g) kreowanie w społecznościach lokalnych pozytywnego obrazu Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego;
2) wykonywanie czynności operacyjno – rozpoznawczych i dochodzeniowo – śledczych w celu ujawniania przestępstw i sprawnego wykrywania ich sprawców, również w zakresie przestępczości narkotykowej i korupcyjnej, współdziałając w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
3) prowadzenie poszukiwań osób i rzeczy, a także identyfikacja osób i zwłok, współdziałanie w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
4) realizowanie czynności w zakresie technicznej obsługi miejsc zdarzeń oraz przeprowadzanie badań kryminalistycznych śladów i dowodów;
5) organizacja, wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia przez policjantów służby prewencyjnej;
6) organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania służb dyżurnych w podległej jednostce Policji;
7) planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych imprez masowych i protestów społecznych;
8) organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w tym zakresie; inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;
9) ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej oraz na obszarach wodnych;
10) wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie;
11) realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów;
12) analizowanie zjawisk w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określenie tendencji w tym zakresie i kreowanie lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
13) edukacja mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
14) współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;
15) analizowanie zjawisk kryminogennych oraz rozpoznanych zagrożeń przestępczością, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk patologicznych dotyczących dzieci i młodzieży;
16) kontrolowanie i ocenianie funkcjonowania podległych struktur w jednostce;
17) zapewnienie wykonywania zadań ochrony danych osobowych w porozumieniu z właściwą komórką organizacyjną Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie;
18) realizowanie zadań służby wspomagającej Policji na obszarze Komisariatu przez:
a) wykonywanie zadań w zakresie spraw osobowych policjantów i pracowników Policji oraz ich szkolenia i doskonalenia zawodowego;
b) doskonalenie struktury organizacyjnej Komisariatu przez monitorowanie i ocenę zastosowanych rozwiązań organizacyjnych, analizowanie i opiniowanie propozycji dotyczących zmian strukturalnych,
c) zapewnienie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej,
d) eksploatowanie policyjnego systemu łączności i informatyki oraz realizację usług telekomunikacyjnych, pocztowych i informatycznych dla organów zespolonej administracji samorządowej na podstawie odpowiednich porozumień,
e) eksploatowanie i techniczne utrzymanie w Komisariacie systemów łączności i informatyki oraz koordynowanie tych systemów we współpracy z właściwą komórką Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie,
f) zapewnienie niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby Komisariatu,
g) informowanie opinii publicznej, za pośrednictwem środków masowego przekazu o zamierzeniach i działaniach Policji na terenie miasta,
h) gromadzenie,opracowywanie i zabezpieczanie zasobów archiwalnych Komisariatu,
i ) wykonywanie zadań w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz problematyki medycyny pracy,
j) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków.
Do zakresu działania Komisariatu Policji w Rumi w szczególności należy:
1) tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi, programów prewencyjnych ukierunkowanych na:
a) zapewnienie osobom zamieszkałym na obszarze administracyjnym miasta Rumi bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych,
b) zwalczanie przestępczości,
c) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
d) zapewnienie mieszkańcom możliwości sygnalizowania lub zgłaszania Policji o zdarzeniach i sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia, albo porządkowi publicznemu, a także stworzenie warunków umożliwiających natychmiastową reakcję Policji na takie sygnały lub zgłoszenia,
e) organizowanie, koordynowanie i wykonywanie czynności patrolowych, interwencyjnych, konwojowych,
f) edukacja mieszkańców w zakresie uwarunkowań dotyczących utrzymywania porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz aktywnego udziału w przedsięwzięciach profilaktycznych podejmowanych na terenie miasta Rumi;
g) kreowanie w społecznościach lokalnych pozytywnego obrazu Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego;
2) wykonywanie czynności operacyjno – rozpoznawczych i dochodzeniowo – śledczych w celu ujawniania przestępstw i sprawnego wykrywania ich sprawców, również w zakresie przestępczości narkotykowej i korupcyjnej, współdziałając w tym zakresie z innymi jednostkami organizacyjnymi Policji;
3) prowadzenie poszukiwań osób i rzeczy, a także identyfikacja osób i zwłok, współdziałanie w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
4) realizowanie czynności w zakresie technicznej obsługi miejsc zdarzeń oraz przeprowadzanie badań kryminalistycznych śladów i dowodów;
5) organizacja, wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia przez policjantów służby prewencyjnej;
6) planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych imprez masowych i protestów społecznych;
7) organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w tym zakresie; inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;
8) ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej oraz na obszarach wodnych;
9) wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie;
10) realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów;
11) analizowanie zjawisk w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określenie tendencji w tym zakresie i kreowanie lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
12) edukacja mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
13) współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;
14) analizowanie zjawisk kryminogennych oraz rozpoznanych zagrożeń przestępczością, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk patologii dotyczących dzieci i młodzieży;
15) kontrolowanie i ocenianie funkcjonowania podległych struktur w jednostce organizacyjnej Policji;
16) zapewnienie wykonywania zadań ochrony danych osobowych w porozumieniu z właściwą komórką organizacyjną Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie;
17) realizowanie zadań służby wspomagającej Policji na obszarze Komisariatu przez:
a) wykonywanie zadań w zakresie spraw osobowych policjantów i pracowników Policji oraz ich szkolenia i doskonalenia zawodowego,
b) doskonalenie struktury organizacyjnej Komisariatu przez monitorowanie i ocenę zastosowanych rozwiązań organizacyjnych, analizowanie i opiniowanie propozycji dotyczących zmian strukturalnych,
c) zapewnienie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej,
d) eksploatowanie policyjnego systemu łączności i informatyki oraz realizację usług telekomunikacyjnych, pocztowych i informatycznych dla organów zespolonej administracji samorządowej na podstawie odpowiednich porozumień,
e) eksploatowanie i techniczne utrzymanie w Komisariacie systemów łączności i informatyki oraz koordynowanie tych systemów we współpracy z właściwą komórką Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie,
f) zapewnienie niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby Komisariatu,
g) informowanie opinii publicznej, za pośrednictwem środków masowego przekazu o zamierzeniach i działaniach Policji na terenie gminy,
h) gromadzenie, opracowywanie i zabezpieczanie zasobów archiwalnych Komisariatu,
i) wykonywanie zadań w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz problematyki medycyny pracy,
j) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków.
Do zakresu zadań Komisariatu Policji w Szemudzie należy w szczególności:
1. tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi, programów prewencyjnych ukierunkowanych na:
a) zapewnienie osobom zamieszkałym na obszarze miasta Reda bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych,
b) zwalczanie przestępczości,
c) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
d) zapewnienie mieszkańcom możliwości sygnalizowania lub zgłaszania Policji o zdarzeniach i sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia, albo porządkowi publicznemu, a także stworzenie warunków umożliwiających natychmiastową reakcję Policji na takie sygnały lub zgłoszenia,
e) organizowanie, koordynowanie i wykonywanie czynności patrolowych, interwencyjnych, konwojowych,
f) edukacja mieszkańców w zakresie uwarunkowań dotyczących utrzymywania porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz aktywnego udziału w przedsięwzięciach profilaktycznych podejmowanych na terenie gminy Szemud i Linia,
g) kreowanie w społecznościach lokalnych pozytywnego obrazu Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego;
2. wykonywanie czynności operacyjno – rozpoznawczych i dochodzeniowo – śledczych w celu ujawniania przestępstw i sprawnego wykrywania ich sprawców, również w zakresie przestępczości narkotykowej i korupcyjnej, współdziałając w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
3. prowadzenie poszukiwań osób i rzeczy, a także identyfikacja osób i zwłok, współdziałanie w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
4. realizowanie czynności w zakresie technicznej obsługi miejsc zdarzeń oraz przeprowadzanie badań kryminalistycznych śladów i dowodów;
5. organizacja, wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia przez policjantów służby prewencyjnej;
6. planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych imprez masowych i protestów społecznych;
7. organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w tym zakresie; inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;
8. ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej oraz na obszarach wodnych;
9. wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie;
10. realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów;
11. analizowanie zjawisk w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określenie tendencji w tym zakresie i kreowanie lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
12. edukacja mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
13. współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;
14. analizowanie zjawisk kryminogennych oraz rozpoznanych zagrożeń przestępczością, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk patologicznych dotyczących dzieci i młodzieży;
15. kontrolowanie i ocenianie funkcjonowania podległych struktur w jednostce;
16. zapewnienie wykonywania zadań ochrony danych osobowych w porozumieniu z właściwą komórką organizacyjną Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie;
17. realizowanie zadań służby wspomagającej Policji na obszarze Komisariatu przez:
a) wykonywanie zadań w zakresie spraw osobowych policjantów i pracowników Policji oraz ich szkolenia i doskonalenia zawodowego;
b) doskonalenie struktury organizacyjnej Komisariatu przez monitorowanie i ocenę zastosowanych rozwiązań organizacyjnych, analizowanie i opiniowanie propozycji dotyczących zmian strukturalnych,
c) zapewnienie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej,
d) eksploatowanie policyjnego systemu łączności i informatyki oraz realizację usług telekomunikacyjnych, pocztowych i informatycznych dla organów zespolonej administracji samorządowej na podstawie odpowiednich porozumień,
e) eksploatowanie i techniczne utrzymanie w Komisariacie systemów łączności i informatyki oraz koordynowanie tych systemów we współpracy z właściwą komórką Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie,
f) zapewnienie niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby Komisariatu,
g) informowanie opinii publicznej, za pośrednictwem środków masowego przekazu o zamierzeniach i działaniach Policji na terenie miasta,
h) gromadzenie,opracowywanie i zabezpieczanie zasobów archiwalnych Komisariatu,
i ) wykonywanie zadań w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz problematyki medycyny pracy,
j) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków.
Do zadań Posterunków Policji z siedzibą w Luzinie i Łęczycach w szczególności należy:
1) realizowanie zadań służby prewencyjnej, a w szczególności:
a) przeciwdziałanie popełnianiu przestępstw i wykroczeń w miejscach publicznych,
b) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
c) kreowanie w społecznościach lokalnych pozytywnego wizerunku Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego;
2) ujawnianie przestępstw i wykroczeń oraz wykrywanie ich sprawców;
3) realizowanie zadań administracyjno – porządkowych;
4) współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego.